Tocăniţă de ciuperci cu mămăligă

tocanita_ciuperci_mamaligaZilele trecute, pe la noi prin pieţe, au început să apară ciupercile culese din pădure. Şi cum noi suntem într-o zonă subcarpatică şi avem în jur destule păduri de foioase şi conifere pâinşoarele se găseau din belsug. Aşa că nu am putut rezista tentaţiei de a face o tocăniţă de ciuperci pe care să o servim alături de o mămăliguţă caldă. 🙂

Iată deci şi ce am folosit la prepararea tocăniţei:

  • 750 grame de ciuperci de pădure (pâinişoare)
  • o ceapă
  • o legătură de mărar
  • o linguriţă de făină
  • 100 ml lapte sau apă
  • 2-3 căţei de usturoi
  • 2-3 linguri de ulei
  • condimente: sare, piper după gust

Cum am procedat:

Am început prin a spăla şi curăţa ciupercile, le-am scurs un pic de apă şi le-am tăiat mărunt. Ceapa am tăiat-o mărunt. Am pus uleiul într-o tigaie şi când s-a încălzit un pic am adăugat ceapa pe care am lăsat-o practic să se înmoaie, nu să se prăjească! Pentru a face acest lucru flacăra aragazului trebuie să fie la foc mic spre mediu. Când ceapa este gata am adăugat ciupercile tăiate, am acoperit totul cu un capac şi le-am lăsat să scadă. Ele vor lasa apă deci nu trebuie să vă faceţi griji că se vor arde. Spre final am adăugat usturoiul tăiat feliuţe şi mărarul tocat mărunt şi am mai lăsat să fiarbă.

Între timp am făcut din lapte şi făină un fel de sos adăugând treptat laptele în făină până se face totul ca o pastă de consistenţa unei smântâni nu prea groasă.

Când ciupercile au fost gata am turnat acest sos peste ele în tigaie, am amestecat bine totul şi am mai lăsat să fiarbă câteva minute.

Pentru un plus de savoare, la sfârşit puteţi adăuga un pic de mărar pe deasupra.

Dacă sosul îl faceţi cu apă în loc de lapte veţi avea o tocănită delicioasă pentru mesele din zilele în care este post.

Serviţi totul cu o mămăliguţă caldă alături!

Dacă nu aveţi ciuperci de pădure puteţi încerca să folosiţi orice alt fel de ciuperci la preparea tocăniţei. Şi după ce aţi preparat-o treceţi şi pe la noi să ne spuneţi dacă v-a plăcut cum a ieşit 😉

tocanita_ciuperci_1

 Poftă bună!

One thought on “Tocăniţă de ciuperci cu mămăligă

Leave a Reply

