Champignons la cuptor umplute cu urdă

ciuperci_la_cuptor_1De multe ori găsesc în ofertă, la  un preţ redus ciuperci champignon şi nu rezist tentaţiei de a le adăuga în coşul de cumpărături. Sunt hrănitoare şi foarte uşor de făcut. Uneori le gătesc sub formă de tocăniţă ca în reţeta cu ciuperci de pădure despre care v-am scris săptămâna trecută dar merg foarte bine şi la cuptor. Zilele trecute am încercat însă o variantă nouă pe care este prima dată când o gătesc.

Cum sunt fan Jamie Oliver şi îmi place să răsfoiesc cărţile lui de bucate am dat peste o variantă cu suc de roşii. Nu am respectat eu reţeta de acolo pentru că nu aveam toate ingredientele necesare ci am luat doar ideea de bază, am adaptat-o la ce aveam prin frigider şi a ieşit delicioasă.

De ce avem nevoie:

  • 30 de ciuperci champignon medii (aproximativ 2 cutii)
  • 250 grame de urdă
  • 1 ou
  • 500 ml suc de roşii
  • o legătură de mărar
  • opţional 2-3 linguri de parmezan
  • sare şi piper după gust
  • 2 linguri de ulei de măsline

Curăţăm ciupercile, le tăiem codiţele şi le dăm deoparte pentru a le folosi la alte preparate. Pregătim o tavă mai mare în care urmează să aşezăm ciupercile. Amestecăm uleiul cu sucul de roşii şi turnăm compoziţia în tavă.

Separat pregătim compoziţia de brânză. Amestecăm oul cu urda, adăugăm parmezanul, mărarul tocat mărunt, sare şi piper după gust.

Începem să umplem cu această compoziţie fiecare pălăriuţă de ciupercă şi treptat le aşezăm în tavă. Când am terminat de umplut tava o dăm la cuptor la foc mediu timp de 30-40 de minute până scade sucul de roşii şi se face ca o pastă.

Pot fi servite atât calde cât şi reci. Mie mi-au plăcut în ambele variante dar mai gustos e totuşi când sunt servite calde 😉

ciuperci_la_cuptor

Poftă bună!

Leave a Reply

