Macrou la cuptor cu sos de rosii si lamaie

macrou la cuptor cu sos de rosii

Guest post by Iuliana

Deşi locuiesc pe malul Dunării, de multe ori îmi e mai comod să gătesc macrou, decât peşte de apă dulce specific zonei. Îmi place macroul în primul rând pentru gustul său deosebit, dar şi pentru că nu are solzi, nu prea are nici oase, e bogat în acizi graşi şi Omega 3 şi e foarte sănătos, fiind peşte oceanic şi nu de crescătorie. În plus, e relativ ieftin şi mereu la îndemână. Eu am tot timpul un pachet în congelator, special pentru zilele sau serile când nu ştiu ce să gătesc rapid şi bun. 

Scoateţi macroul din congelator şi puneţi-l în apă rece. Se decongelează foarte repede şi deja îl puteţi curăţa în aproximativ 15-20 de minute. Tăiaţi capul şi coada şi porţionaţi-l, sau lăsaţi-l întreg, cum vă place mai mult. Stropiţi cu puţină zeamă de lămâie şi apoi condimentaţi cu sare şi piper după gust, atât la interior, cât şi la exterior. Aşezaţi peştele într-o tavă termorezistentă care va merge la cuptor. 

Separat, pregătim sosul de roşii. Pentru 2 porţii, adică 2 macrouri de mărime potrivită, avem nevoie de:

  • 1/2 de lămâie
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 1 căţel de usturoi
  • câteva măsline negre (opţional, dar dau gust foarte bun)
  • 3 roşii proaspete sau o conservă de roşii tocate
  • busuioc uscat
  • sare, piper
  • pătrunjel

Zdrobiţi usturoiul şi îl căliţi 1/2 de minut în uleiul de măsline. Adăugaţi roşiile tocate, măslinele şi lămâia feliată. Asezonaţi cu sare, piper şi busuioc după gust şi lăsaţi toate ingredientele să se împrietenească puţin la foc mic timp de 10 minute.

Turnaţi sosul în tava pregătită cu bucăţile de macrou şi daţi la cuptor pentru 30 de minute sau până când peştele va fi rumenit exact pe gustul vostru. 

Înveseliţi-l cu puţin pătrunjel tocat şi serviţi cald, cu un boţ de mămăliguţă alături 🙂

Poftă bună sa aveti!

by Iuliana 

Pentru alte retete de post va invit si pe blogul meu culinar pentru a rasfoi mini cartea de bucate online ce cuprinde mai bine de 100 de retete de post (click aici).

11 thoughts on “Macrou la cuptor cu sos de rosii si lamaie

  1. Moaaamaa…ce bine arata si mie mi-e deja foame…Iulia ,m-ai innebunit,prima oara cind ajung in Kauflandul meu(ala nemtzesc:))),cumpar macrou si fac si eu.Nu trebuie prajit inainte deloc?

  2. primul pe lista mea cand e vorba de peste la cuptor. nu dai gres niciodata. eu folosesc sucul de rosii pe care il pregatesc la sfarsitul verii. uneori am emotii cu privire la prospetimea macroului atunci cand il cumpar ambalat in punga din supermarket. am patit-o si prefer sa-l iau vrac sau la bucata , cum se spune 🙂

    1. Daca folosesti conserva de rosii sau rosii proaspete lasa ele apa si nu mai trebuie.
      Insa daca vrei sa faci cu bulion, care e mai dens adauga si putina apa ca sa devina mai lichid.

Leave a Reply

