Supă-cremă de legume

Supa cremă, fiind practic mai concentrată în legume decât supele clare, este mult mai consistentă şi mai hrănitoare. Sunt foarte multe combinaţii posibile, supa-cremă se poate face practic din orice legume în diferite proporţii, dar e bine să conţină rădăcinoase şi zarzavaturi pentru vitamine, plante aromatice pentru un gust mai intens (ceapă, usturoi) şi roşii pentru aciditate.  Se serveşte presărată cu pătrunjel, cu crutoane sau felii de pâine prăjită şi dacă nu ţineti post e delicioasă cu puţină smântână 😉

Eu am folosit cam tot ce am găsit prin casă şi a ieşit o supă echilibrată, fără să predomine un gust anume. Pentru că am găsit şi lobodă în piaţă şi m-am gândit că poate e ultima dată anul ăsta când o mai găsesc proaspătă pe tarabe, am vrut să profit de vitaminele ei, chiar dacă ştiam că o să schimbe puţin culoarea supei.

Am folosit:

  • 2 morcovi
  • 1 rădăcină de pătrunjel
  • 1 ceapă mare
  • 2 dovlecei
  • 1 cartof
  • 1 ardei gras
  • sucul de la 4 roşii
  • un căţel de usturoi (puteţi pune şi 2, dacă doriţi)
  • sare (şi piper dacă vă place mai picantă)
  • pătrunjel tocat

Am spălat, curăţat legumele şi le-am tăiat bucăţi mari. Am pus la fiert morcovii, rădăcina de pătrunjel şi ceapa, iar peste 15 minute am adăugat ardeiul, dovleceii, loboda şi cartoful. Când au fiert toate am adăugat sucul de roşii şi grăuntele de usturoi tăiat în 2 şi am mai lăsat supa la foc mic încă 15 minute.

Am scurs zeama într-un vas separat şi am băgat legumele la blender. Am potrivit de sare şi am subţiat supa după dorinţă cu zeama în care au fiert legumele.

Cât timp a fiert supa, am pregătit crutoanele. Se taie cubuleţe din felii de pâine, se aşează într-o tavă şi se rumenesc în cuptor mişcându-le din când în când, timp de 15-20 de minute la foc moderat.

Poftă bună!

2 thoughts on “Supă-cremă de legume

Leave a Reply

