Tartă cu prune şi scorţişoară (de post)

tarta_prune

De cele mai multe ori  la aluatul de tarte se foloseşte unt şi chiar ou însă dacă ţineţi post sau sunteţi vegetarieni nu disperaţi, o tartă bună se poate face şi cu aluat simplu, de post sau altfel spus vegan. Şi cum toamna prunele sunt printre fructele vedete am ales să vă dau un exemplu de tartă de post cu prune.

Ce ne trebuie:

– pentru aluat:

  • 100 ml de ulei
  • 100 ml de borş
  • 25 grame de drojdie proaspătă
  • faină cât cuprinde

– pentru umplutură:

  • 500 grame de prune fără sâmburi
  • un plic de zahăr vanilat
  • o liguriţă de scorţişoară praf

Cum procedăm:

Pentru prepararea aluatului dizolvăm drojdia în borş şi apoi amestecăm cu uleiul. Adăugăm făină cât cuprinde astfel încât să se formeze un aluat potrivit de tare pe care îl lăsăm să stea la cald până îţi dublează volumul.

Între timp pregătim prunele.

Într-o crăticioară adăugăm prunele, o linguriţă de apă zahărul vanilat şi scorţişoara şi lăsăm să fiarbă la foc mic în jur de un sfert de ora cât să se înmoaie prunele, să mai lase din zeamă şi să se întrepătrundă aromele.

După ce aluatul a crescut luăm din el aproximativ trei sferturi şi îl întindem bine pe masă sau o planşetă specială pe care am presărat în prealabil făină şi îl întindem cu sucitorul încercând să îi dăm o formă cât mai rotundă.

Pregătim o tavă de tartă. O ungem cu puţin ulei şi o tapetăm cu făină după care aşezăm aluatul cu grijă atât pe fundul cât şi pe marginile tăvii.

Înţepăm aluatul de pe fundul tăvii din loc în loc cu ajutorul unei furculiţe după care punem prunele încercând să luăm cât mai puţină zeamă din cratiţa în care le-am fiert.

Restul de aluat îl întindem şi îl tăiem cu ajutorul unui cuţit de bucătărie în făşii pe care le aşezăm peste compoziţia de prune în formă de grijă.

Dăm tava la cuptorul încins în prealabil, la 200 grade timp de aproximativ 40 de  minute sau până vedeţi că aluatul s-a rumenit şi nu a mai rămas zeamă lăsată de la prune.

Aşteptaţi să se răcească şi … serviţi cu poftă 🙂

tarta_prune

Poftă bună să aveţi!

5 thoughts on “Tartă cu prune şi scorţişoară (de post)

  1. Imi spunea Liana ca exista un cutit special de taiat aluatul in fasii ondulate, asa cum vezi prin reviste. Mi-ar placea sa imi cumpar unul, sa imi iasa si mie dungile drepte si egale. :))))
    Ma gandesc sa profit de prunele pe care le am in frigider pentru a face prajitura asta. 🙂

    1. Da, exista.
      Adica banuiesc ca se referea la cel cu care obisnuiesc sa lucrez aluatul de cornulete 🙂
      Insa nu stiu daca iti vor iesi egale. Asta cred ca tine maimult de precizia ta si de “ochi” 🙂
      Sper sa iti placa tarta.Daca o faci sa ne spui cum ti s-a parut 🙂

    1. Da, Ioana. Am uitat sa precizez asta probabil din cauza ca doar din asta folosesc 🙂
      In ce priveste zaharul…eu cam toate prajiturile le fac cu zahar cat mai putin spre deloc din cauza ca mananca si baietelul meu.
      Insa in acest aluat niciodata nu am pus zahar 🙂

Leave a Reply

