Friptură de pui aromată în stil indian

friptura_pui

Poate că v-aţi dat seama deja că îmi place să încerc reţete din bucătăriile lumii. Cel mai mult sunt fascinată de modul de preparare asiatic pentru ca mi se pare simplu dar foarte aromat, secretul acestuia fiind bogăţia de condimente folosite care duce în final la un produs plin de savoare. Cum mi-a făcut cu ochiul o reţetă dintr-o carte care prezintă specificul bucătăriei indiene mi-am propus să o testez cu modificările de rigoare, adaptată la ce condimente aveam prin casă.

Ce ne trebuie:

  • 5 pulpe de pui
  • 4 căţei de usturoi
  • doi centimetri de rădăcină de ghimbir
  • o jumătate de linguriţă de boia iute
  • o jumătate de linguriţă de boia dulce
  • o jumătate de linguriţă de turmeric
  • o jumătate de linguriţă de chimen măcinat
  • o jumătate de linguriţă de sare
  • 250 ml iaurt de casă

Cum procedam:

Începem prin a prepara sosul pentru marinat, operaţiune deloc complicată.

Curăţăm usturoiul şi ghimbirul şi le tăiem bucăţi mai mici.

Punem în blender iaurtul, usturoiul, ghimbirul şi restul condimentelor şi le amestecăm foarte bine.

Această compoziţie o turnăm peste carne şi amestecăm totul bine pentru a cuprinde cât mai mult din ea. Acoperind vasul în care am pus carnea şi îl punem în frigider lăsându-l la marinat peste noapte.

A doua zi punem carnea cu tot cu amestecul de iaurt într-un vas, îl acoperim cu folie de aluminiu şi îl dăm la cuptor pentru 40-45 de minute sau până scade sosul de iaurt.

Cu zece minute înainte de a fi gata scoatem folia şi lăsăm să se rumenească mai bine deasupra.

Mai simplu de atât nu se poate 😉

friptura_pui_1

Poftă bună să aveţi!

4 thoughts on “Friptură de pui aromată în stil indian

    1. Multumesc, Cristina.
      Dupa parerea mea…nimic nu e obligatoriu :p
      Dar daca te referi doar la gust, turmericul nu are o aroma pronuntata asa ca nu influenteaza atat de mult gustul final.
      Il poti scoate insa ar fi pacat pentru ca e un adevarat condiment medicament.
      Eu de aia il folosesc cat de des pot 🙂

Leave a Reply

