Gem de pere si gutui

gem_pere_gutui

Nu putea sa treaca toamna fara sa fac un gem de pere. De data asta insa l-am combinat cu gutui si i-am dat o aroma usoara de ghimbir. Si sa nu uit ce e mai important: e fara zahar ๐Ÿ˜‰ Atat perele cat si gutuile sunt suficient de dulci si aromate ca sa mai fi adaugat si zahar.ย 

Ce ne trebuie:
1, 200 kg pere curatate si taiate bucati
o gutuie curatata si taiata bucati
o bucatica de ghimbir
o cana cu apa

Cum procedam:

Metoda de preparare a acestui gem este foarte simpla. Trebuie doar un pic de rabdare pana se face. ๐Ÿ˜‰

Perele si gutuile curatate de coaja, mijloc si seminte si taiate bucati cat mai mici se pun la fiert pe foc mic impreuna cu o cana de apa si o bucatica de ghimbir de circa 4 cm.

Se lasa sa fiarba bine totul si se amesteca din cand in cand ca sa nu se prinda pe fundul cratitei.

Cand fructele s-au inmuiat si sunt fierte bine se scoate ghiimbirul, se paseaza gemul cu paleta de strivit cartofi si se face totul un piure fin.

In continuare se da cratita la cuptor pana scade apa si ajunge la consistenta dorita.

Din catitatile de mai sus mi-au iesit doar doua borcanele pe care eu nu le-a mai sterilizat ci le-am pastrat la frigider. ย Pustiul meu e fan gem de pere si s-a terminat repede.

Daca doriti sa il pastrati pentru iarna puteti sa sterilizati borcanele in cuptor.

O felie de paine cu unt si gem de pere si gutui servit dimineata la cafea este micul dejun ideal ๐Ÿ˜‰

gem_pere_gutui_1

Pofta buna sa aveti!

3 thoughts on “Gem de pere si gutui

  1. anul acesta am facut si noi pentru prima data; spun “noi”,dar a fost soacra mea cea care a muncit, eu m-am invartit in jurul ei si ii aduceam ce avea nevoie
    ea a folosit mere in loc de pere
    este intr-adevar delicioasa ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

