Friptura de porc la cuptor

Luna asta am avut norocul ca la Provocarea Secreta sa imi fie repartizat blogul Iulianei Florentina (retete fel de fel). Noroc zic, pentru ca am descoperit un blog culinar plin de retete simple, savuroase si usor de facut pe care il voi rasfoi mai des de acum inainte. Insa din acelasi motiv  mi-a fost tare greu sa ma si opresc la una din ele.

Am optat pana la urma pentru o friptura din carne de porc. Motivul? Se apropie sarbatorile de iarna si conform traditiei, multi vom dori sa facem o fripturica aromata din carne de purcel. Asa ca aveti mai jos o reteta perfecta pentru acest eveniment, aromata si usor de facut.

Va mai spun doar ca Provocarea Secreta a fost lansata de Ama iar luna aceasta gazda paradei culinare a acestei provocari va fi Ioana de la pasiune si culoare.

Ce ne trebuie:

1 kg ceafa de porc
3-4 linguri de ulei de masline
o jumatate de lingurita de maghiran macinat,
o jumatate de lingurita de coriandru macinat,
o jumatate de lingurita de ghimbir pudra
crengute de cimbru,rozmarin,cimbrisor
sare, piper
4-5 catei de usturoi
200 ml vin alb (eu am avut roz din productie proprie 😉 )

Cum procedam:

Taiem carnea felii si o asezam intr-o tava in care am pus in prealabil uleiul de masline. Peste ea presaram condimentele si ierburile aromate.

Adaugam vinul si apa cat sa cuprinda carnea.

Introducem tava la cuptorul incalzit bine si o lasam la foc moderat aproximativ o ora si jumatate.

Daca nu este gata intre timp si a scazut lichidul mai adaugat o cana cu apa calda si o lasam in cuptor pana se face.

O servim calda alaturi de garnitura preferata: pasta de sfecla cu nuca si usturoi, chutney de rosii galbene si prune, sos tzatziki, etc

Pofta buna sa aveti!

2 thoughts on “Friptura de porc la cuptor

  1. Claudia ma bucur mult ca v-a placut friptura ,arata foarte bine.Iar daca retetele mele iti sunt pe plac si te inspira,nu pot fi decat fericita ca am mai castigat o prietena.Pupici.

Leave a Reply

