Viata la tara

buhusi iarnaCum vi se pare viata la tara? Ei, nu chiar la tara, ci intr-un oras mic? Noi locuim intr-un oras mic din frumoasa Moldova, undeva, mai sus de Bacau, pe cursul raului Bistrita si pot sa vad spun ca viata aici, desi pare plictisitoare e totusi frumoasa si are si ea avantajele ei.

Locuim la casa si avem si un mic petec de pamant in jurul ei: curtea interioara, o gradina cu legume, cativa pomi fructiferi, via pusa de bunici si care inca mai rezista dupa atatia ani si face struguri dulci, negri si inmiresmati iar toamna ne umple butoaile din beci cu vin rosu, dulce acrisor.

E un sentiment deosebit sa stii ca esti la casa ta, ca locul in care locuiesti iti apartine si ca el iti este daruit de cei ce te-au crescut. E in acelasi timp si o responsabilitate pentru ca, fiind mostenire de familie si locul in care ti-ai petrecut copilaria e ca si cum ai fi tu insuti si de tine insuti trebuie sa ai grija,nu?

A locui intr-un oras mic poate parea plictisitor, si uneori este daca e sa facem comparatie cu toate tentatiile mondene pe care le ai la dispozitie atunci cand locuiesti intr-un oras mare. Mall-uri cu magazine sclipitoare si pline de oferte tentante, parcuri de distractie, cluburi de noapte, cinematografe 3D, supermaketuri intinse pe zeci de hectare, restaurante selecte si chiar posibilitatea ca atunci cand esti obosit si nu ai chef sa gatesti sa poti comanda online mancarea preferata oricare ar fi stilul culinar dorit.

Exista acum, in era internetului aplicatii care pot face acest lucru, care pot uni intr-un singur loc oferta de la mai multe restaurante iar tu sa alegi de unde sa comanzi. Mi se pare o idee interesanta si foarte utila pentru ca daca iti doresti de exemplu o mancare exotica pe care nu ai cum sa o gatesti tu acasa poti foarte simplu si rapid sa iti satisfaci pofta si curiozitatea papilelor gustative comandand de la restauratul care o prepara. Iar pentru cei ce locuiesc in Bucuresti sau Cluj Napoca exista aplicatia perfecta care poate face acest lucru si pe care o gasiti pe site-ul Foodpanda.ro.

Chiar daca viata intr-un oras mic ca al meu nu iti ofera toate aceste posibilitati, nu inseamna ca nu are si avantajele sau frumusetea ei. Aici e mai liniste, aerul e mai curat, exista posibilitatea aprovizionarii direct de la producatorii locali, oamenii sunt mai amabili si mai saritori pentru ca se cunosc intre ei uneori chiar de o viata.

Iar atunci cand iti lipseste tumultul unui oras mare poti foarte rapid sa faci o vizita si sa gusti din tentatiile si placerile oferite de acesta.Β In cazul meu, in 20 de minute le pot gasi foarte usor pentru ca atat dureaza drumul pana la Bacau care aduna in el toate trasaturile unui oras mare: trafic, agitatie, poluare, tentatii si placeri nevinovate πŸ˜‰

Tu ce ai alege, unde iti place sa locuiesti? Intr-un oras mic, de provincie, sau in marile aglomerari urbane?

13 thoughts on “Viata la tara

  1. Buna, Claudia! Mi-a placut tare mult aceasta postare, pentru ca iti impartasesc opinia. De altfel, mai rar sa-i placa cuiva acolo unde e, mai ales la tara :). Si, de obicei cei de la tara vor la oras, si invers. Eu sunt din Bucuresti, parintii mei au casa aproximativ aproape de oras, la “tara”, si pot sa spun ca visul meu este sa traiesc intr-o casa la munte! Intr-adevar, daca vrei oras si agitatie, te urci in masina si faci o excursie de cateva ore, apoi te retragi la firul ierbii..

    1. Am trait si eu experienta marilor aglomerari urbane atunci cand eram….tanara si nelinistita :)))
      Cand m-am mai maturizat am inteles ca singurul loc in care imi pot gasi linistea e aici, in oraselul asta mic in care m-am nascut.

  2. La tara, clar !!! De-aia erau bunicii nostrii asa sanatosi si noi, cei care am mai apucat vacantele la ei la tara am mai “conservat” cate-o farama de sanatate de atunci ( aer curat, alimente bio, etc.)

  3. Tu locuiesti la Buhusi , la P Neamt , sau unde ? parca asa suna descrierea . Eu locuiesc pe valea Trotusului , in Onesti (deci f aproape de tine) nu este un oras mare , dar nici nu tanjesc dupa asa ceva , mie-mi place linistea muuulta , oricat de sociabila sunt eu . Ziceai de ofertele orasului mare … si ce sa faci daca banii-s putini , si-apoi … cand avem asa multe la indemana , ai mai avea curaj sa mai comanzi ceva la bucataria unui restaurant ? eu , nu … poate ceva la gratar , dar de ce sa comand cand pot face eu gratarul in curtea mea …
    Hai , ca ne este bine in curtea noastra dintr-un oras mic !

    1. Da, in Buhusi.La 20 de km sau jumatate de ora distanta de Bacau πŸ˜‰
      Cand ajung prin Bacau ma ia durerea de cap din cauza agitatiei :))
      Eu as comanda doar ce nu pot face acasa, cum ar fi de exemplu mancarurile exotice,ceva sushi….ca din asta nu pot face in casa si in ce priveste mancarurile nu sunt gurmanda dar curioasa da πŸ™‚

      1. Cunosc zona … mic si frumos si candva era si potent financiar . Cunosc si cateva persoane din Buhusi – dna Manea cu un comert infloritor (candva , acum nu prea mai stiu) , fam Antalut …. :d

  4. Eu am crescut in Bucuresti, m-am obisnuit cu orasul mare din scutece, dar iubeam vacantele la bunici, in “varf de munte”. Cand m-am mutat in Geneva m-am indragostit prima data de un oras, e mic, are un lac imens si este inconjurat de munti. Este orasul perfect pentru mine, pot ajunge la slujba in 15 minute, in centru in 20, la gara in 25-30 de minute pe jos. Cel mai lung drum este spre aeroport 40 de minute cu autobuzul. Iubesc orasul asta pentru dimensiunile lui, pentru linistea lui, pentru un urbanism moderat si aerat. Cred ca mi-ar fi foarte greu sa ma mut din nou intr-un oras mare, fie capitala sau nu.

  5. Eu sunt din Galati, am faleza care e superba, dar e un oras mare,aglomerat, mult beton… Iubesc Galatiul, dar tare mult mi-ar place o casuta la munte, o casuta taraneasca, sa am teren pentru gradina,livada, pasari..Am o casuta la tara,peste Dunare si-mi place. Acolo ne vom retrage cand vom reveni in Romania. In Italia am gradfina de legume, livada cu maslini si cativa pomi fructiferi(mai punem anul asta cativa), saptamana viitoare cumparam si pasari…totul in dorul de tara. E minunat sa stai la casa si sa gatesti totul cu mana ta.Poti gati si retete mai exotice, cauti reteta pe net, comanzi unele ingrediente si condimente exotice online si gata πŸ™‚ . Nu iubesc orasele mari si aglomerate, unde oamenii sunt grabiti …. Prefer o localitate micuta, unde oamenii se cunosc intre ei,unde se pastreaza traditiile…

Leave a Reply

