Apa cea de toate zilele

baieDe multe ori, la noi in oras se opreste apa curenta. Cam de vreo trei ani se tot fac lucrari de modernizare a partii de vest a orasului, acolo unde locuiesc eu. S-a spart asfaltul, s-au pus alte tevi de apa, s-a acoperit, iar s-a sapat si tot asa. Acum e liniste si pace pentru ca e iarna insa asta vara a fost cumplit. Cred ca cel putin la doua zile un excavatorist neatent mai spargea o teava, si asa subreda, a canalizarii din zona. Cand nu se spargea aici se spargea in alta parte a orasului ca deh, instalatia toata e veche, si asa am tot tinut-o intr-o veselie (a se citi stare de nervi) toata vara. Cum a venit frigul, surpriza, avem apa zi de zi fara probleme.

Ma gandesc cu groaza ca va veni iar primavara si vor incepe aceleasi lucrari de modernizare interminabile sau poate nu, ca deh, e an electoral si poate asa vom avea si noi parte de o zona curata cu asfalt si apa curenta la discretie.

Insa de curand am aflat cum se spalau englezii prin anii 1500 si cum statea treaba cu igiena in evul mediu asa ca mi-am promis mie insami ca imi voi aduce aminte de asta si la vara cand vor fi iar probleme cu apa ca sa pot trece cu zambetul pe buze peste acele zile.

Daca nu stiati, singura baie din an se facea …in luna mai si de aceea chiar si nuntile se programau a avea loc in luna iunie. Deh, in prima luna a verii sotii inca miroseau acceptabil insa cum corpul le era deja imbinat cu “miresmele” transpiratiei, ca sa mascheze cat de cat acest miros neplacut, miresele purtau in brate un buchet de flori. De aici a si ramas obiceiul prezentei buchetului de mireasa ca accesoriu al tinutei de gala din ziua nuntii.

Cada in care se spalau era un maaaare butoi, plin cu apa calda in care primul se imbaia stapanul casei dupa care, in aceeasi apa urmau sa se spele, rand pe rand, fii acestuia si restul persoanelor de sex masculin. Apoi urmau la spalat femeile dupa care se imbaiau si copii, dar nu oricum ci in ordinea descrescatoare a varstelor!

La finalul baii apa ramanea atat de murdara incat se putea chiar pierde un bebelus prin ea asa ca, de atunci a ramas la britanici vorba “Nu arunca pruncul odata cu apa in care te-ai spalat”

Iar de la insasi Regina Elisabeta I a Angliei ne-a ramas celebra declaratie, facuta cu mandrie: “Fie ca e nevoie sau nu, eu o data la trei luni ma spal !” 

Dupa ce am aflat acest lucruri nervii si supararea mea au mai trecut. Prefer sa traiesc in zilele noastre chiar daca uneori se mai opreste apa si e cumplit sa stai o zi fara sa curga apa de la robinet.

Voua vi s-a intamplat sa ramaneti fara apa o perioada mai mare de timp? Cum ati reactionat?

5 thoughts on “Apa cea de toate zilele

  1. Ce s-ar face Ro fara buclucasul Dorel !?! Glumesc … este cumplit sa n-ai apa si sa stai si la etaje superioare , dar e bine ca totusi se mai inoieste cate ceva

    1. :))) Da, asta ar fi Dorel excavatoristul :))
      Asta e, ce sa facem, induram. Eu stau la casa si tot imi e greu si daca o zi nu am apa mi se pare ca toata casa e murdara insa promit sa nu ma mai plang si sa ma gandesc la Anglia evului mediu :))

      1. Oare sa fie o farama de adevar ? parca mi se pare de noaptea mintii … pe atunci nu era vremea ploioasa ca acum ? :))
        Duminica frumoasa , Claudia !

Leave a Reply

