Pescuitul, pasiunea mea

pescuitSa nu intelegeti gresit. Pescuitul nu este pasiunea mea. Este pasiunea fratelui meu dar, deh, nu suna prea bine titlul “Pescuitul, pasiunea fratelui meu” asa ca l-am ales pe acesta care parea mai frumos.

Da, pescuitul este una dintre pasiunile fratelui meu. O pasiune pe care eu una nu prea o inteleg. O pasiune destul de costisitoare din cate am inteles eu deoarece multe articole pescuit sunt scumpe.

Pasionatii de pescuit sustin insa ca merita investitia deoarece pescuitul relaxeaza, te ajuta sa evadezi din oras si sa stai mai mult in natura, te invata sa ai rabdare si sa fii mai calm.

Credeti ca la pescuit se poate pleca asa, doar cu o undita? Eu asa credeam pana cand mi-a povestit fratele meu cam de cate ai avea nevoie pentru ca intr-adevar pescuitul sa fie facut cu maxima placere si relaxare.

Unditele, de exemplu sunt de doua feluri: din carbon si din fibra de sticla, cele din carbon fiind mult mai scumpe decat cele din fibra de sticla. Si chiar daca va luati o undita telescopica pentru incepatori tot nu ati terminat cu cheltuielile. Ca doar nu credeti ca puteti merge la pescuit cu ceva ce seama cu …un bat 🙂

Nu. Va mai trebuie lansete, mulinete, carlige, fire, plute, monturi, plumbi si momitoare, naluci, nade si momeli. Deh, dragilor, s-a dus vremea bietelor rame luate din gradina si trimise la prins pestisori. 😉

mulineta

Acum inotatoarele sunt servite cu… nu o sa va vina sa credeti… nada la borcan de diferite sortimente. Sunteti curiosi ce li se ofera pestisorilor de mancare? Pai, de exemplu, alune tigrate cu aroma de capsuni sau canepa conservata cu aroma de …chili. Delicios,nu? Iar demodata mamaliga este acum inlocuita cu nici mai mult, nici mai putin decat porumb expandat cu aroma de tutti frutti.

Pescuitul nu e un sport si nici macar o pasiune. E o stiinta. Glumind as zice ca e arta culinara ca tot se servesc pesti cu delicatese gen dipuri. Nu, nu este vorba despre dipurile pe care la gatim noi, stati linistiti. Vorbim de dipuri speciale pentru pesti create din dorinta de a spori eficienta pescuitului. Crapul, de exemplu, este mai putin activ in perioadele in care apa se raceste si atunci pescarii folosesc la pescuit dipurile. Cu arome bineinteles. Cu piper, cu tutti frutti, cu miere si polen, etc

Acum, daca ne-am inarmat cu multimea de articole pescuit necesare si utile, sa mergem pe malul lacului sau a raului si sa poftim pestisorii la masa. Stati putin! Nu am terminat de facut bagajul. Pai ne gandim doar la pesti?La noi nu?

Avem nevoie si de alte accesorii pentru a face din pescuit o adevarata placere. Ne trebuie imbracaminte si incaltaminte adecvata: costume, veste, pantaloni, bocanci sau cizme de cauciuc.

cizme pescar

Si cum avem de asteptat pana prindem pestii avem nevoie si de obiecte de camping: mese, scaune, corturi si umbrele, truse de picnic,lanterne, aragaze si chiar saci de dormit pentru ca pescuitul, uneori poate deveni si o aventura. 🙂

scaun pescuit

Acestea insa nu sunt toate acccesoriile de pescuit care se pot folosi. Mai sunt o multime iar pescarii amatori sau profesionisti le stiu. Eu doar am trecut in revista cateva din ele cu gandul la costisitoarea pasiune a fratelui mei. Eu raman la a mea care, cred, e mai ieftina: lectura 😉  

sursa foto: thebrigade.thechive.com si bibanu.com

2 thoughts on “Pescuitul, pasiunea mea

Leave a Reply

