O alta etapa din viata noastra

copii la gradinitaZi mare astazi pentru noi. Asa cel putin zic eu sau poate ca exagerez. Mi-am inscris copilul la gradinita πŸ™‚ Suna banal? Poate ca si e. Si poate ca multi nu dau importanta insa pentru mine asta inseamna trecerea intr-o alta etapa a vietii.

Asa sunt eu, mai sentimentala. Pana la un an, in fiecare zi de 1 ale lunii sarbatoaream cu un dulce si cateva poze faptul ca cel mic, wow, are trei luni si deja ne recunoaste si zambeste la noi, sase luni si incepe sa stea in fundulet, noua luni si se taraie prin casa in patru labe, un an si a inceput sa faca primii pasi. Pana la un an timpul parea ca se scurge lent desi pe de alta parte trecea cu viteza. Si iata ca, de cand s-a nascut a trecut nu numai un an ci trei, cu bune cu rele. Si nu stiu cand s-au dus.

Pe de o parte as vrea sa pot da timpul inapoi dar si sa il opresc in loc. Nu stiu daca as vrea sa treaca mai repede. Perioada asta cel putin mi se pare cea mai frumoasa. La trei ani incepe sa inteleaga altfel ceea ce il inconjoara, comunica mai bine chiar daca e mai lenes la vorbit dar am inteles asta totusi nu e o problema asa de mare. In primul rand pentru ca baietii oricum incep a vorbi mai tarziu si apoi pentru ca am inteles ca atunci cand va intra in colectivitate “isi va da drumul” la vorba. Si daca ma gandesc bine cred ca are si sens ce a spus doamna educatoare. Noi ii intelegem limbajul pe care singur si l-a creat si atunci fie din acest motiv, fie din cauza ca la varsta asta unii sunt putin perfectionisti (tot de la doamna educatoare stiu) are o retinere in a vorbi.

In ce priveste gradinita, sper sa fi facut o alegere buna. Drept sa zic nu am stat sa cautam prea mult. Am fost in vizita la gradinita cea mai apropiata de noi, cea din curtea scolii unde chiar eu am invatat cand am fost copil, ne-a placut cum arata sala de clasa, am discutat cu educatoarea care are o experienta in invatamantul prescolar de mai bine de 23 de ani si ne-am hotarat pe loc. Am facut cererea, ni s-a spus in mare de ce o sa avem nevoie in toamna si gata, oficial am copil de gradinita :).

Unii poate ca vor spune ca ar fi trebui sa il dau la o gradinita mai cu pretentii dar daca educatoarea si sala de clasa ne-au facut o impresie buna de la inceput, ce sens are sa plimbam copilul pe drumuri, iarna prin frig pentru a face gradinita intr-un loc mai select. Poate ca unele lucruri la moda acum, despre care am tot auzit mamicile ca vorbesc pe net, televizoare cu ecran plat,Β animatori petreceri copii, lectii de limbi straine sau mai stiu eu ce, nu vor face parte din programul lui zilnic. Insa toate aceste lucruri nu sunt abosolut necesare pentru Β educatia lui viitoare. Important pentru noi este ca el sa socializeze, sa interactioneaze cu altii copii si sa invete lucruri noi. Restul il vom mai face si noi cu el acasa. Nu merg pe ideea ca daca ai dat copilul la gradinita, gata, se ocupa educatoarea de el si tu ca parinte nu mai ai nici un rol.

Important este sa ii placa si dupa cat de entuziasmat a fost astazi sigur ii va placea. Desi azi am fost doar ca sa vada “gradinita unde sunt multi copii” el a inteles ca ar fi cazul sa isi ia si ghiozdanelul pentru mers la gradinita pe care il are deja pregatit iar cand sa plecam ar fi vrut sa mai ramana. Pot sa ma laud deja cu un copil silitor πŸ˜‰ Sa inceapa gradi, deci! πŸ™‚

5 thoughts on “O alta etapa din viata noastra

  1. Felicitari si mult succes voua: lui sa se adapteze repede si tie sa treci usorpeste perioadele mai dificile si sa te bucuri de realizarile lui. Coincidenta, si noi ne-am inscris azi la cresa. De miercuri incepem tatonarea, urmand sa crestem timpul petrecut acolo. Nici eu nu cred in fantasmagorii de genul gradinita x e mai buna decat y ca are nu stiu ce tehnologii. Cred, in schimb, in oamenii (educatorii) care isi petrect timpul liber cautand mijloace si creand resurse pentru ca ai nostri copii sa invete lucuri frumoase despre lume si despre ei insisi. Cred cu tarie ca vremea concurentei si a bulinutelor (stimulentelor), a pusului la colt si a bataitei la fundulet a trecut de mult. Si mai cred, ca si tine, ca educatia timpurie ar trebui sa mai mute accentul si asupra sinelui, asupra redescoperirii frumusetii umane prin activitati care sa ii implice pe toti copiii deopotriva, abordand mai mult joaca in si cu natura. Ne-am cam inconjurat de plastic si sintetic. Am uitat de inseamna joaca cu pamantul, nisipul,apa si lemnul. Aici ar trebui sa ne uitam cand cautam un mediu favorabil dezvoltarii copilului nostru. Cu drag.

  2. desi ti-am lasat un roman dincolo , am si aici ceva de zis :-)) Nu trebuie sa fie o gradinita cu fite , n-as putea intelege niciodata de ce ar fi nevoie de o plasma la gradinita , cand ei trebuie sa faca activitati si nu lasati la desene cu orele !!! S-a dovedit stiintific cat de nociv este tv-ul ptr copii . Nici alte lucruri fizice nu conteaza , ci cum sunt doamnele !!! sa fie calde, iubitoare , sa aibe drag de copii si sa se poarte frumos cu ei, sa-i invete sa se iubeasca , sa stie sa se joace si sa-i supravegheze ! Eu am trait o experienta urata cu fetita mea ..a fost batuta si apoi a trait cu spaima asta mult timp …nici nu stiu daca am depasit cu adevarat aceasta trauma . A batut-o in cap ptr ca a gresit la o fisa de evaluare . am vrut s-o mut de la gradinita asta , care culmea e chiar in bloc cu mine si …surpriza ! n-am gasit nici o alta gradinita in care sa nu se fi intamplat ceva asemanator 😦 De reclamat….degeaba te obosesti ! asadar, si noi asteptam cu nerabdare sa trecem la etapa urmatoare -clasa zero ! O cruce mare si-o rugaciune si ptr ce-o urma ! cam asa functioneaza la noi 😦
    Succes viitorului bobocel ! si felicitari mamicii ca are flacau mare πŸ˜€

    1. Vai, cum adica sa o bata? 😦 Mai sunt asa educatori in ziua de azi? 😦
      Sper sa nu am ghinionul asta.
      Multumesc pentru urari.Succes si voua la scoala πŸ™‚

      1. ghinion sau adevar asta se intampla .daca nu i bat ii tortureaza phsihic.copilul meu nu mai vroia la gradi si cand vb cu el stiti ce a zis piciul ca e secret ce a spus sau facut doamna educatoare(plangea noaptea si dimineata nu mai vroia la gradi)dupa o saptamana de stat acasa si vb cu el am inteles ce se intampla la gradi si am mers cu le (dupa ce l am lamurit ca nu i se poate intampla nimic ca e tati si mami cu el) si piciul a spus in fata clasei ca doamna il bate tipa la el pe alti colegi ii cheama pe hol si iibate si asa mai departe…..multe ar fi de spus in 3 ani de gradinita .va pup si sa va interesati infiecarezi de soarta puilor la gradi poate ei nu spun din frica sau asa cred ei ca e bine ca educatorul ii invata numai de bine.

Leave a Reply

