Griji de proprietar

casaE bine cand ai casa ta insa trebuie sa fii constient ca nu e usor de intretinut. Multe mai sunt de facut la o casa! Asa ca astazi m-am gandit sa va povestesc despre una dintre multele mici/mari probleme care apar atunci cand esti propritetar si ai grija casei in care locuiesti.

Cand mi-am pus centrala termica pe gaz, pentru a simplifica totul am hotarat sa folosesc vechea retea de apa calda a casei. Era si foarte simplu, doar am conectat conducta de apa calda de la centrala veche la conducta de apa calda care era deja functionala, dar pleca din locul de unde era vechiul incalzitor instant de apa. Pentru baie totul era in regula, noua centrala fiind situata pe un perete comun cu baia si astfel apa calda are un drum foarte scurt de parcurs.

Insa o mica problema am intampinat-o cu apa calda care trebuie sa ajunga la bucatarie. In acest caz, tevile trec pe sub casa, prin beci si exista cativa metri buni de parcurs. Din aceasta cauza apa ajunge la bucatarie cu ceva grade in minus, ceea ce inseamna consum de gaz in plus. Unde mai pui ca eu NU vreau sa imi incalzesc si beciul de la conductele de apa calda. Ca doar acolo imi tin vinul si muraturile pe iarna πŸ˜‰

Deci, ce solutie sa aleg? O retea noua de apa calda pentru bucatarie? Asta inseamna tevi cumparate, mester de chemat, pereti gauriti, mizerie multa, ceva tencuiala, iarasi zugraveala. Deci nu e o solutie prea buna ci o cheltuiala prea mare care sa greveze asupra bugetului familiei. Mai bine ma lipsesc, dar ma lipsesc si de cele cateva grade in minus la apa calda pentru bucatarie. La urma urmei nici nu stiu daca ar fi atat de deranjant. Dar hai sa judecam putin, oare alta solutie nu exista? Si uite asa m-am apucat sa studiez ce posibilitati as avea pentru a gasi o solutie care sa imi convina din toate punctele de vedere.

Si cum atunci cand nu renunti ci cauti solutii le si gasesti, se pare ca am gasit rezolvarea: o izolatie pentru tevi, de tip cochilii caserate aluminiu. Simplu, Trebuie doar sa le cumpar. Le aplic chiar eu pentru ca sunt taiate pe toata lungimea. In jumatate de ora e gata toata treaba. Si pentru ca se vand la metru iau doar cati metri am nevoie. πŸ˜‰

Nu mi se raceste nici apa calda care trece prin tevile din beci, nu mi se incalzeste nici beciul, pe care-l vreau cat mai racoros, ca de aia e beci. Solutia ideala, deci. Totul ma costa mult mai putin fata de ideea initiala de a face o noua instalatie de apa calda pentru bucatarie. Ba chiar acum ma pot gandi sa-mi izolez singur si alte conducte situate in locuri vulnerabile. De exemplu o conducta de canalizare in pericol sa inghete iarna pe o portiune de doar un metru, dar care mi-ar putea crea astfel o multime de probleme.

Concluzia? Nu e usor sa fii proprietar insa daca te informezi temeinic gasesti solutii potrivite pentru ceea ce iti permiti. Mai bine spus solutii economice πŸ˜‰

sursa foto: incasa.ro

4 thoughts on “Griji de proprietar

    1. :)) Sa stii ca mi s-a intamplat de multe ori sa iau o decizie gresita pentu ca am avut incredere in prima sursa de informatie intalnita, gen un meserias interesat de ceva anume sau pur si simplu in nestiinta de cauza- a se intelege lipsa de documentare :))

Leave a Reply

