Amenajarea casei

verandaSunt fericita posesoare sau mai bine spus proprietara a unei case. O casa frumoasa, cu doua etaje situata intr-o zona linistita dintr-un mic orasel de provincie. Dar stiti deja acest lucru pentru ca v-am mai spus si in alte postari despre asta. E o casa contruita solid de catre parintii mei pe vremea cand ei erau tineri. Adica cam cu vreo 50 de ani in urma. Pe vremurile alea insa nu existau asa de multi arhitecti cum sunt acum si cine isi facea o casa apela mai mult la imaginatia si viziunea proprie in ceea ce priveste arhitectura acesteia. Si era facuta dupa posibilitatile acelor vremuri. Asa ca acum, cand m-am trezit cu griji de proprietar am inceput sa gasesc “defecte” casei in care am copilarit. Mi-as fi dorit sa fi fost altfel impartita in interior iar camerele sa fie gandite dintr-o perspectiva a economiei de spatiu si incalzire.

Asa ca atunci cand am timp si chef incerc sa imi imaginez cum mi-ar fi placut sa arate casa dar si ce solutii as putea gasi pentru a rezolva unele probleme de spatiu si incalzire existente. Daca pe vremuri era greu sa te informezi si sa ai de unde sa te inspiri, acum, cu ajutorul internetului si a motoarelor de cautare gasesti idei si solutii la tot pasul. E suficient sa tastezi de exemplu doua cuvinte cheie, case design si vei gasi o multime de site-uri care iti pot da idei atat despre cum sa iti amenajezi casa pe care o ai dar si cum sa iti concepi casa visurilor pe care sa o ridici tu insuti din temelii.

Uneori ma intreb ce este mai costisitor, sa modifici aspectul unei case, sa o renovezi, sau sa o construiesti pur si simplu de la zero cum vrei tu. Nu am gasit raspuns la intrebarea asta asa ca multumesc parintilor mei pentru casa pe care o am acum si eu raman cu visele mele pe care poate le voi pune in practica sau poate nu. Important insa este sa visezi, sa iti lasi imaginatia libera si poate cumva aceste vise, intr-o proportie mai mica sau mai mare vor deveni realitate.

Ca si stiluri de amenajari interioare gusturile mele oscileaza intre modern si clasic, intre avangardist si romantic si cred ca mi-ar fi greu sa ma decid sa aleg un stil unitar al casei in ceea ce priveste amenajarile interioare. Imi plac spatiile largi deschise si luminoase in care camera de zi este in prelungirea bucatariei, cum este spatiu multifunctional din imaginea de mai jos care mie mi se pare foarte practic.

spatiu multifunctional

Asa mi-ar placea sa arata partea de jos a casei. Iar la etaj sa fie dormitorul, camera copilului, o camera pentru oaspeti si baia, bineinteles.

Si tot uitandu-ma pe site-uri din afara am aflat ca, in afara de traditionalul “living room” in care iti petreci timpul peste zi, citesti sau te uiti la televizor, designerii vin cu ideea unei camere special amenajate pentru a te uita la televizor sau a asculta muzica. Un “entertainment room” sau “media room”, mai pe romaneste “camera media” putand arata cam asa cum se poate vedea mai jos.

camera media

Pana cand visele mele se vor realiza raman sa privesc fascinata la propunerile designerilor de amenajari interioare de la noi si din toata lumea. Si din cand in cand, asa cum v-am obisnuit deja, o sa va mai spun si voua ce idei dragute puteti pune in practica in propriul spatiu in care locuiti pentru a-l face mai frumos si mai placut sederii.

surse foto: www.casedesign.com

 

4 thoughts on “Amenajarea casei

  1. draga clau,mie imi place sa reamenajez case cu spatii,cu interioare..cu culori si ..maimutareli.(asa-mi spune barbatul meu) !! am facut 5 pana acum , ale mele ,,(pe rand nu toate o data), am luat case vechi …am conceput..am combinat si ..au iesit fff calde ..toti prietenii mei spun ca eu fac niste case in care vrei sa stai !! in mijloc exista acel spatiu de “trait bine” asa cum spui si tu living cu tot cu bucatarie sa vorbim cand gatim sau, facem cafea…sa vedem film in timp ce fierbe orezu'( nu sa-mi amintesc de el dupa fumul care iese din oala!!), sa stam care in fotolii ,canapea,scaune sau “butoiase” joase…!! si din acest spatiu generos si cu multe “utilitati” de viata, fiecare se poate retrage in dormitor cald si prietenos ..in nici un caz imens…cu baia lui proprie …si !! this is life !!
    valoarea caselor facute de mine (cel putin ultima in care locuim acum) mi-a dat-o baiatul meu care mi-a spus ” multumesc ca mi-ai creeat sentimentul de “ACASA” !!
    din pacate pentru ambient …multe case de-ale romanilor”Imbogatiti” dar nonvalori nu sunt “ACASA” sunt doar Kitsch-uri !!!
    ma bucur de “frumosul” pe care il exprimi tu !!
    continua..eu te “ascult”!!

Leave a Reply

