Divergent (recenzie film)

DivergentVa povesteam acum cateva zile ca am citit primul volum din trilogia “Divergent” scrisa de Veronica Roth, un thriller SF distopic, si ca mi-a placut foarte mult. Daca vreti sa aflati mai multe despre ce impresie mi-a facut aceasta carte, puteti citi recenzia ei pe “lecturi de mamica“.

Si cum cartea am citit-o tocmai pentru ca trailerul la film m-a determinat sa mi-o cumpar m-am dat peste cap si am gasit si filmul. Piratat, ce e drept. Adica l-am vazut pe net, de pe unul din multele site-uri care au filme online. Asa ca nu putea sa pierd ocazia sa scriu si despre film cateva cuvinte.

Din pacate nu pot sa ii fac filmului o recomandare prea buna. Si sincera sa fiu daca as fi dat banii pe bilet mi-ar fi parut rau. Cu banii dati pe un bilet cumperi cartea, o citesti si vei fi mult mai incantat de lumea distopica si de personajele pe care le descrie Veronica in “Divergent”.

Desi, e adevarat, filmul are efecte speciale dragute, la capitolul ecranizare a romanului nu prea sta bine. In fine, presupun ca a fost si Veronica Roth de acord cu acest scenariu insa ii stirbeste mult din valoarea si frumusetea povestirii scrise.Veronica se pricepe foarte bine sa descrie starile prin care trec personajele principale, emotiile si gandurile acestora, ceea ce filmul nu poate sa faca.

In plus unele scene importante din carte sunt chiar foarte sumar prezentate. Un exemplu ar fi scena in care Tris (Beatrice) se urca pe roata pentru a spiona echipa rivala in jocul simulat de razboi care presupune capturarea steagului. Nu numai sumar prezentate ci chiar si neconforme cu naratiunea cartii. Si acum ma refer la momentul in care steagul despre care va vorbeam mai sus este cucerit si luat de catre… Tris. Ei bine, in carte acest steag este luat de catre Christina, prietena lui Tris si este descrisa chiar mica rivalitate dintre ele aparuta in acel moment.

O alta neconcordanta. Scena in care Tris isi revede mama nu este in nici un caz cea din film. Cele doua se intalnesc, intr-adevar dar nu asa, pe fuga si pe ascuns ci in mod “oficial”. Da, isi spun niste mici secrete pe ascuns dar scena este total diferita de cum e descrisa in carte.

Si neconcordante continua pana in ultimul moment. Scena finala a atacului, in care Tris il convinge pe Four sa nu o atace, in carte nu se desfasoara in prezenta lui Jeanine. Si nu, nu Jeanine este cea care opreste simularea.

Poate ca sunt amanunte dar tocmai aceste mici amanunte pe mine m-au facut sa ma declar nemultumita de film si o data in plus incantata de carte.

Nici in ce priveste relatia dintre Tris si Four (Tobias) filmul nu exceleaza. Da, se vede ca se plac dar… nu se compara cu descrierea sentimentelor contradictorii care apar in sufletul fiecaruia sau cu farmecul si intensitatea subtila a scenelor in care cei doi sunt impreuna.

In ce priveste actorii alesi… si aici am de obiectat. Mi se pare ca actrita care joaca in rolul lui Beatrice (Shailene Woodley) nu este prea bine aleasa. In carte Beatrice este descrisa ca fiind micuta de statura si firava, cea mai micuta dintre novicii din seria ei. In film nu prea e asa. In plus nu mi se pare ca joaca atat de bine. Eu una am vazut un pic de falsitate in jocul ei, o teatralitate prea evidenta.

Dar v-am scris doar lucruri negative. Sa va zic si ceva pozitiv. Mi-a placut actorul ales pentru a juca in rolul lui Four (Theo James). Ei da, in cazul acesta cam semana cu descrierea din carte doar ca… asa cum era filmul piratat nu mi-am dat seama daca avea ochi albastri sau nu. In rest… arata bine de tot 🙂

Sunt carcotasa rau de tot dar… ce pot face, nu mi-a placut filmul si nu pot scrie altceva…

Va recomand deci sa va cumparati cartea. Merita citita! O gasiti in oferta uneori si la jumatate de pret, adica undeva in jur de 25 de ron. Pretul cred ca reprezinta jumatate din costul unui bilet la film. 😉

Lectura (vizionare) placuta sa aveti!

4 thoughts on “Divergent (recenzie film)

  1. Reblogged this on Lecturi de mamica and commented:

    Dupa ce am citit cartea am fost curioasa sa vad si cum este mult laudatul film. Am fost insa dezamagita dupa ce l-am terminat de vizionat 😦
    Cartea este incomparabil mai buna decat filmul. Deci… va recomand sa dati banii pe carte decat pe un bilet la film 😉

Leave a Reply

