Cu masina la drum lung

chevrolet kalosMai tineti minte cand va povesteam patania noastra de cand am ramas cu masina in drum? S-au blocat rotile din spate cand eram intr-o vizita la o verisoara de a sotului, in partea celalta de tara, tocmai la Timisoara. Am avut noroc pentru ca fiind aproape de oras, verisoara sotului a apelat la o firma de tractari auto cu ajutorul careia am reusit sa ducem masina la service la reparat. De atunci am devenit un pic mai responsabili sau ma rog, mai precauti sa zic, si ne verificam mai bine masina inainte de a pleca la drum.

Imi aduc aminte ca tot in anul acela am facut, intr-o duminica, un tur la cateva manastiri din zona noastra. Eram in masina, in afara de noi trei (eu, sotul si cel mic) si prietena mea cea mai buna cu fetita ei. Trei adulti si doi copii. O zi de vara superba dar si foarte calduroasa.

Am trecut prin Piatra Neamt si apoi am vizitat cele trei manastiri din apropiere, de pe drumul ce duce spre Roman, manastirile Almas, Horaita si Horaicioara. Nu stiu daca voi stiti unde se afla manastirea Horaicioara. Este o manastire veche, a carei constructie dateaza de pe la 1466 si care a fost construita pe varful unui deal, la 900 de metri inaltime, intr-un cadru natural de vis. La Horaicioara se ajunge usor daca se pleaca de la Almas. Se urca cu masina pe un drum forestier situat pe dealul care separa Almasul de Horaita. Fiind un drum forestier nu este pietruit sau asfaltat insa se circula destul de bine. Iar peisajele sunt absolut superbe. Dar ca sa ajungem la manastirea Horaicioara a trebuit ca la un moment dat sa lasam masina parcata si sa urcam pe jos prin padure, un deal de aproximativ 500 de metri. Un urcus totusi destul de usor dar anevoios pentru cei ce nu sunt obisnuiti cu miscare, ca mine.

Dar o sa va intrebati ce legatura au amintirile de la Horaicioara cu masina si drumul la Timisoara? Ei bine, dupa ce ne-am intors de la Timisoara si dupa patania cu masina, cand am ajuns acasa, sotul meu a avut bunavointa sa imi spuna ca de fapt masina facuse figuri si cand eram pe acel drum forestier, urcand catre Horaicioara. Va puteti imagina ce s-ar fi intamplat daca rotile din spate s-ar fi blocat pe acel drum? Eu una am inlemnit cand mi-am dat seama ca puteam fi pusi intr-o situatie dificila pe acel drum de munte, fara prea mari posibilitati de a remedia problema si cu doi copii dupa noi. Cam greu de gasit, ma gandesc, o firma de tractari auto care sa ne scoata de acolo. Nici nu vreau sa imi imaginez cum ar fi fost daca nu am fi avut norocul sa nu se intample nimic.

Si mai iresponsabili am fost cand am plecat spre Timisoara fara a verifica masina. De la noi si pana la acolo sunt ceva kilometri de parcurs. Asa ca ne-am invatat minte si acum ne verificam masina si luam toate masurile de precautie mai ales cand vine vorba sa plecam la drum lung. Folosim doar anvelopele potrivite pentru sezonul in care ne aflam: vara- anvelope vara, iarna-anvelope iarna. Verificam presiunea penurilor, nivelul uleiului de la motor si al lichidului de frana. Verificam daca avem in trusa becurile de rezerva pentru faruri si semnalizare si daca nu cumva exista sub masina scurgeri suspecte. Iar pentru eventualele probleme grave sau verificari tehnice care trebuiesc facute la anumite perioade mergem in service.

Voi cum procedati cand plecati cu masina la drum lung?

 

3 thoughts on “Cu masina la drum lung

  1. Buna!
    Cietesc blogul de ceva timp, e prima data cand comentez si asta ptr ca m-ai pus pe ganduri. Am citit si patania cu masina la Timisoara si tocmai ma gandeam ca eu si sotul nu ne-am pus problema verificarii masinii niciodata cand plecam la drum, este ultimul an de leasing, deci casco obligatoriu => am rezolva cu tractrea Doamne Fereste, dar nu ne-a lasat pana acum niciodata. Si am circulat la greu cu ea, iarna/vara, in tara si inafara. De ex. plecam des la parintii mei la 125km dar venim de la servici, incarcam bagajele si sus in masina si la drum cu noi!
    Trebuie sa recunosc ca sotul se ocupa de masina, e cu reviziile la zi iar la cea mai mica problema e cu ea in service. Sper din tot sufletul sa ne tina ca pana acum si sa nu ne dezamageasca cu toate ca nu ii facem verificarea la orice drum lung.
    Acestea fiind spuse va doresc o masina “sanatoasa” si plimbari fara peripetii!

    1. Multumesc pentru ca ma urmaresti. Orice comentariu e bine venit.Asa ne cunoastem mai bine si pot veni si eu in intampinarea voastra cu postari care sa fie de folos 🙂
      Noi avem masina mai veche dar e foarte buna. E un Chevrolet Kalos. Nu ne-a prea facut probleme dar uite ca se mai intampla si e bine ca un minim de verificare sa ii facem inainte de a pleca la drum lung sa cel putin in locuri mai indepartate de oras, ca sa zic asa 🙂
      Uneori s-a intamplat ca de exemplu la un drum scrut sa se arda unul din becurile din fata.Am mers asa pana acasa si nu am avut probleme nici cu politia dar…uite ca mici lucruri tot se defecteaza.Nu sunt nici ele perfecte. 🙂

  2. Niciodata n-am verificat-o, decat daca are antigel/apa, ca acum cativa ani mi-o iesit fum pe sub capota:)) pentru ca nu avea apa si mai verific lichidul de parbriz, cam atat…

Leave a Reply

