La plimbare prin magazine

carte1Zilele trecute am facut o plimbare mai lunga prin magazine. Zic plimbare pentru ca ne-am dus mai mult ca sa iesim din casa deci nu neaparat la cumparaturi. Iar ca sa pot vedea si ultimele noutati in materie de moda sau ce oferte de sezon mai sunt la capitolul imbracaminte/incaltaminte, am facut aceasta iesire mai departe, nu in oras la noi. Cum stiti deja, locuiesc intr-un mic orasel care prea multe, din acest punct de vedere (si nu numai) nu ofera.

Daca la capitolul alimente ne putem aproviziona destul de usor si cu costuri mici, fie de la cele doua mari supermarketuri din oras, fie din piata, in ceea ce priveste noutatile la imbracaminte/incaltaminte, accesorii sau alte lucruri utile in casa, acestea le putem afla doar daca mergem in marile supermaketuri sau mall-uri din Bacau.

Si cum de curand s-a deschis si in Bacau un hipermachet “Auchan”, mai bine spus fostul “Real” a fost preluat de cei de la “Auchan”, am zis ca trebuie sa vedem ce s-a schimbat pe acolo, ce mai e nou si cum este aprovizionat acum. E un drum lung de la noi pana la mall-ul in care este amplasat magazinul celor de la “Auchan” pentru ca e construit tocmai la iesirea din Bacau, pe soseaua spre Bucuresti. Deci cred ca in total ar fi vreo 50 de kilometri de facut de la noi pana acolo. Un lux tinand cont de pretul actual al benzinei dar, o data pe an :p merita. Zic o data pe am pentru ca am fost putin dezamagita de oferta pe care am gasit-o in hypermarket. Mi-a dat impresia ca nimic nu s-a modificat, nici ca asezare a rafturilor si nici a ofertei de produse sau preturi.

Eu am mai avut ocazia sa merg anul trecut intr-un hipermarket marca “Auchan”, cel de la Suceava si chiar am fost impresionata de oferta de produse de acolo, de cat de variata era si de cat de mici erau preturile la unele produse. Chiar mi-a cumparat niste vase dragute pentru a le folosi ca decor in pozele culinare. Insa, cum cheltuiala respectiva nu era prevazuta in acel buget de calatorie, m-am limitat doar la doua, trei insa gandul mi-a ramas la cate mi-ar mai fi placut sa iau de acolo. In fine, sa nu fiu prea dura. Fiecare hipermarket probabil ca are o anumita independenta in ce priveste alegerea produselor oferite spre vanzare si a ofertelor pe care le promoveaza.

Daca din acest punct de vedere am fost dezamagita, ei bine am fost placut surprinsa sa vad ca la un alt magazin din cadrul mall-ului era un colt in care erau standuri cu produse la de la 4 ron in sus. Cine a fost prin strainatate stie ca acolo magazine gen “Tutto a 1 euro” cum sunt numite, de exemplu cele din Italia, sunt pe toate drumurile si acolo gaseste diferite lucrusoare dragute si utile pentru tine sau pentru casa.

Au aparut si pe la noi, timid acest gen de magazine insa oferta de acolo era cu totul altfel. La ce ma refer? Erau multe produse frantuzesti, de la mici obiecte de utilizat in casa, la papioane copii, de la palarii pentru plaja la multe carti in franceza si nu beletristica ci… carti de bucate 😉 Asta a fost lovitura de gratie. Cum puteam eu sa trec cu vederea o oferta la carti de bucate? Asa ca mi-am cumparat cateva, alese la intamplare. Doar cateva, din pacate, desi tare mi le-as fi luat pe toate. Si acum regret ca nu am facut-o insa, ar fi fost o cheltuiala exagerata. Am noroc ca ma pot controla cand ies la “plimbare” prin magazine, ca altfel ori nu as mai iesi deloc ori am ajunge la sapa de lemn. 🙂

Asa ca acum, vrand, nevrand trebuie sa scot de la naftalina bruma mea de cunostinte de limba franceza ca sa pot si face ceva din retetele alea apetisante. Ca veni vorba, stie cineva dintre voi mai bine franceza ca sa imi dea o mana de ajutor? Astept traducerea 😉

carte bucate franceza

Leave a Reply

