Grecia sau litoralul romanesc?!

greciaDaca ieri va aratam un filmulet despre cum sa alegi costumul de baie in functie de forma corpului, in dimineata asta m-am gandit sa vorbim despre vacanta. Si nu orice fel de vacanta ci vacanta copiilor. Ce sa fac, imi e gandul la vacanta (si voi mai scrie despre asta) mai ales de cand o prietena mi-a spus bucuroasa “am ales pentru copii mei tabere Grecia“. Prima data am fost contrariata.

Tabere pentru copii in Grecia? Si iar incep cu… “pe vremurile mele…” o tabara intr-un loc din tara era un lux 🙂 Nu neaparat financiar ci luxul unei existente austere ca cele de pe vremuri. E bine ca acum exista si aceasta posibilitate. Copii au sansa sa vada de mici si alte meleaguri, sa cunoasca alte culturi. Eu insa nu stiu daca as putea sa imi trimit copilul intr-o tabara la asa o mare distanta. Bine, poate ca gandesc eu asa pentru ca el e inca mic si neajutorat. Poate ca, mai mare fiind as fi de acord sa il trimit intr-o tabara mai departe, daca, bineinteles, mi-as permite din punct de vedere financiar. E si asta o problema.

Daca tot e sa visez la Grecia macar sa visez la o excursie in trei. Cui nu i-ar placea sa mearga in vacanta in Grecia? 🙂 Din punctul meu de vedere nu neaparat pentru plajele ei deosebite. Nu sunt genul care sa aiba rabdare sa stea pe malul marii. Mi-ar placea insa sa pot cunoaste la fata locului, nu numai din carti, cultura lor si sa vad locurile superbe de acolo.

Dar cum ma stiti deja ca sunt pasionata de gatit nu ati fi surprinsi daca v-as spune ca un alt “obiectiv” ar fi cel de a gusta putin din mancarurile lor traditionale. Mi-am facut si o lista mai jos, care poate (sper) candva imi va folosi:

  • gyros – carne de porc sau pui (rareori de vita) prajita, cu sosuri si legume, invelita intr-o lipie prajita
  • skordhalia – cartofi fierti amestecati cu usturoi, serviti de obicei cu peste prajit si sarat.
  • pastitsio – un fel de lasagna
  • stifado– bucati de carne si ceapa intr-un sos din vin si scortisoara
  • spetzofai – carnat fiert cu rosii si piper
  • saganaki – branza prajita
  • paidakia – bucati de miel facute pe grill
  • galaktobouriko – o placinta asemanatoare cu mille feuille.
  • tiropita – placinta cu branza,
  • spanakopita – placinta cu spanac,
  • horiatiko psomi – o paine traditionala, crocanta, foarte gustoasa.

Pana una alta raman cu visul si speranta de a vizita Grecia candva. Nu e chiar asa de greu/scump de ajuns acolo, nu? 🙂 Dar voi cobora cu picioarele pe pamant si ma voi gandi la litoralul nostru romanesc si ar fi timpul sa incep sa caut ceva oferte pentru un sejur la mare. Pana o sa gasesc eu ceva sa imi convina poate unii dintre voi sunt interesati sa trimita copii in tabara asa ca va mai spun ca am gasit aici oferte pentru tabara Mamaia si va las pe voi sa decideti unde trimiteti copilul in tabara: in tara sau… in Grecia 😉

 

Leave a Reply

