Ce caine sa aleg pentru copilul meu?

labradorSe stie ca prezent unui animal de companie, si mai ales a unui caine, in viata copilului este benefica. Despre asta am mai scris pe Lecturi de Mamica  in articolul “Animalele de companie si copii” cand aminteam despre un studiu facut de catre un grup de cercetatori de la Spitalul Kuopio din Finlanda care a aratat ca sistemul imunitar al copiilor care se joaca afara mare parte din timp cu un caine este mai puternic decat a celorlalti.

Acest studiu m-a pus pe ganduri si cum noi nu avem un catel am inceput sa ma gandesc seriosi la a gasi unul potrivit pentru cel mic. Asa ca m-am pus pe citit ca sa aflu ce caine sa aleg pentru copilul meu. Am aflat o multime de informatii pe care o sa incerc sa le sintetizez cumva aici atat ca sa imi clarific ideile cat si la gandul ca va pot fi de folos.

In primul rand e bine de retinut faptul ca un caine implica o mare raspundere, nu este o jucarie sau un obiect pe care sa il folosim dupa bunul plac. El este o fiinta cu propriul caracter, cu propriile nevoi, emotii, bucurii, dureri, o fiinta care se bazeaza pe tine ca stapan, caruia ii acorda toata increderea dar si toata dragostea si devotatiunea. Indiferent de rasa sau temperament, un caine are nevoie de atentie, de miscare in aer liber dar si de ingrijire speciala. Un vaccin facut periodic, o hrana speciala, de exemplu pentru cei ce sunt inca tineri se poate folosi royal canin medium junior, un tratament medicamentos in caz de nevoie, etc.

Cand alegem un caine trebuie sa luam in considerare mai multe aspecte:

– temperamentul nostru si temperamentul lui

– spatiul in care locuim este la tara, la oras, la blog  sau la casa cu curte

– marimea spatiului in care locuim

– timpul pe care poti sa il petreci impreuna cu cainele

–  bugetul familiei

Atunci cand luam in considerare ca si criteriu de alegere temperamentul trebuie sa ne gandim ca intre temperamentul notru si cel al cainelui trebuie sa se stabileasca o armonie. De exemplu o persoana mai nervoasa ar fi bine sa aleaga o rasa de caine mai calma ca si temperament cum ar fi un Bulldog evitand sa aleaga un Fox Terrier.

Persoanelor foarte ocupate li se potrivesc cainii din rasa Basset sau Teckel. De exemplu un Collie sau un Setter desi vor impresiona prin frumusetea parului lor vor avea nevoie in acelasi timp de o ingrijire suplimentara, periatul si pieptanatul cainelui cerand un timp in plus alocat acestuia.

Un caine de vanatoare ( Pudel-pointer, Spaniel) este potrivit pentru persoane pasionate de calatorie si au nevoie de spatii mari pentru a se simti bine insa sunt si rase care se pot adapta vietii dintr-un apartament (Cockerul sau Setterul). La fel si cainii de talie mare cum sunt Dog-ul german sau Saint Bernard-ul la fel trebuie crescuti in spatii largi, mari pentru ca au nevoie de multa miscare.

Si fiindca de fapt subiectul se referea la ce fel de caine sa aleg pentru copilul meu trebuie tinut cont si de rasele de caine care iubesc copii cum sunt: Beagle, Basset, Boxer, Collie, Saint-Bernard, Cocker, Caniche, Labrador, Ogar Afghan, Bulldog.

Asta in cazul in care dorim sa alegem un caine de rasa. Daca ne gandim sa adoptam un caine comunitar situatie devine un pic mai complicata insa oricum prezenta acestuia nu poate decat sa ii fie benefica celui mic.

Voi cum ati ales cainele pe care il aveti? Ati luat in considerare aceste criterii sau doar v-a placut si l-ati adoptat?

2 thoughts on “Ce caine sa aleg pentru copilul meu?

  1. Eu am avut labrador si dog ardentinian (caini mari destepti iubitori neagresivi) dar necesita exercitii fizice regulate. Am mai tinut un shih-tzu (sper ca am scris corect) pentru o perioada de cateva luni si acum il tin de cate ori am ocazia (cand proprietarii pleaca in vacanta), e o bucurie. E minunat ca personalitate vesel, iubitor, cuminte cuminte. E mic si e perfect atat la apartament cat si la casa 🙂

Leave a Reply

