Cum albim dintii?!

danturaVa mai amintiti de primii ani de dupa Revolutie cand aparusera si pe la noi primele reclame “adevarate” la televizor? Departe de a fi elaborate si bazate pe studii de psihologie, ne atrageau atentia si unele erau chiar haioase. Cine isi mai aminteste de intrebarea “dar cu dragostea cu stai?” care te trimitea catre ideea de albire a dintilor cu nu mai stiu ce pasta de dinti? Si desi au trecut de atunci atatia ani, toate pastele de dinti se lauda printre altele si cu efectul lor super, mega, ultra si formidabil de albire a dintilor.

Nu mi-as fi amintit de toate astea daca nu m-as fi intalnit mai zilele trecute cu o fosta colega de liceu pe care n-o mai vazusem de decenii si care avea un zambet fascinant. Dupa toate povestile care se deapana la repezeala in astfel de situatii, despre familiile si carierele profesionale ale fiecareia, despre cu ce soti si copii ne-am pricopsit, despre ce mai fac cunostintele comune si fostii colegi de liceu, nu am putut sa nu o intreb si ce pasta de dinti foloseste de are dintii asa de albi.

Mi-a raspuns ca nu e de la pasta de dinti. Nu ca pastele de dinti nu ar avea si ele efecte de albire, nu chiar ca cele prezentate in reclame, dar totusi… Era de la… clinica. Clinica dentara bineinteles. Una din orasul in care manata de soarta, fosta mea colega a ajuns sa locuiasca si anume Oradea.

Mi-a spus si numele clinicii, dar nu l-am retinut mai mult de cinci minute, pentru ca e destul de putin probabil sa ajung tocmai acolo ca sa imi albesc vreodata dintii. Dar cum curiozitatea este o caracteristica generala a speciei umane in general si a noastra a femeilor in special, dupa ce am ajuns acasa l-am rugat pe atoate-stiutorul si atoate-bagaciosul Google sa imi dea niste detalii. Am tastat deci “stomatologie Oradea” ca sa aflu ceva ce nu am stiut niciodata, si anume cum se albesc dintii altfel decat cu pastele de dinti atoate-miraculoase sau cu alte metode naturiste de prin camara.

Adica, dantura se poate albi, daca nu stiati, prin aplicarea unor gutiere, numite tehnic “conformatoare de plastic” care se aplica pe dinti si se lasa apoi pe timpul noptii ca sa isi faca treaba pentru care sunt puse. Asta se numeste albire dentara in scop cosmetic sau englezeste spus “bleaching”.

Insa mai exista si metoda de albire prin folosirea unei lampi speciale care este mult mai eficienta si care se realizeaza in cabinetele dentare intr-o sedinta de doar 2 ore. Ea consta in aplicarea unui gel pe suprafata dintelui care apoi este activat utilizandu-se lumina emisa de o lampa special destinata acestui scop.

Asa ca, dragii mei, daca vreti sa aveti o dantura alba si stralucitoare ca razele soarelui ar trebui sa luati in considerare varianta punerii deoparte a unui banut ca sa puteti apoi face acesta operatiune destul de costisitoare. Pana atunci insa, apelati cu incredere la… pasta de dinti sau folositi metode naturale, si mai putin costisitoare de albire a dintilor.

Voi ce metode de albire a danturii folositi?

Leave a Reply

