Cum gandesc barbatii?

gandire barbatiNu stiu daca v-am povestit vreodata despre bunicile mele. Amandoua, si cea din parte mamei si cea din partea tatii, erau destul de traditionaliste si conservatoare. Au murit de multa vreme si nu stiu cum s-ar fi adaptat la vremurile pe care le traim acum. Dar acum citind in presa o stire amuzanta, mi-am amintit de bunicul din partea tatii si mi-am imaginat o discutie pe care as fi putut s-o am cu el.

Care-i stirea? Cica un cetatean din Cluj a facut o plangere la primarul Emil Boc in care sustinea ca se simte ofensat vizual de femeile care fac plaja in sanii goi pe malul Somesului. Primarul a raspuns ca “ce-i frumos si lui Dumnezeu ii place” si ca nu poate amenda pe nimeni la plaja. Daca vreo urmasa a Evei ar merge pe strada in sanii goi, ar putea fi amendata, desi cred ca marea majoritate a barbatilor nu ar avea nimic impotriva. Asta a fost raspunsul primarului.

Cum era bunicul? Foarte harnic si gospodar, dar si foarte pus pe glume. Cica la toate sarbatorile era “sufletul petrecerii” si multe din nazbatiile facute de el sunt si acum povestite de catre cei care l-au cunoscut. Fiecare Craciun si An Nou erau asteptate de cunoscutii lui si pentru a afla ce farsa a mai pus la cale sugubatul bunic.

Mai avea bunicul o vorba ce mi-a ramas adanc intiparita: “Dupa opt ore la munca trebuie sa vii acasa la familie. Daca trebuie sa faci ore suplimentare inseamna ca nu ai muncit toate cele opt ore sau n-ai muncit eficient.”

L-am intrebat in discutia mea imaginara pe bunicul ce parere are despre domnisoarele sau doamnele care fac topless? Mi-a raspuns exact ca primarul fost premier: “Daca sunt la plaja si au ce arata e si pacat sa nu arate!” “Pai bunicule, daca te-ar auzi bunica, ce mai taraboi ti-ar face!” “Si de ce sa-mi faca taraboi, ca doar fiecare poate sa se uite si gata. Eu m-am gandit, cum sunt un pic afacerist, ca as deschide si un studio de video-chat.” 

L-as numi in limba engleza, sa sune bine. Pink Studio, sau Black Studiosau Red Studio. Nu cred ca Green Studio sau Yellow Studio ar fi prea potrivite. Trebuie sa fie o culoare mai incitanta. Pink mi-ar placea, dar si black.” Bunicul intr-adevar se mai ocupa si de mici afaceri si chiar cred ca asa ar fi gandit si daca discutia ar fi fost reala.

Apoi el mi-a mai explicat ca, cel putin din punctul lui de vedere, ca si barbat, nu vede nimic rau intr-un astfel de studio. Ca doar nu te obliga nimeni sa te uiti la fete mai mult sau mai putin goale, daca nu vrei. Ba din contra, uneori astfel de discutii libere pe chat pot fi chiar benefice pentru psihicul cuiva care are nevoie sa comunice.

Si nu zic ca l-as contrazice prea tare pentru ca imi amintesc de o alta stire, de la noi din tara, de ceva ani in urma: o situatie in care o fata de la videochat a povestit intr-un interviu cum a discutat intr-o noapte cu un soldat foarte deprimat care vroia sa se sinucida pentru ca iubita il parasise. Dupa discutii tanarul a realizat ca e o prostie ce vrea sa faca, ca fete se gasesc cate vrei, numai sa cauti, ca isi poate gasi si el marea iubire si ca la urma urmei, viata e frumoasa si merita traita din plin…

Cred ca bunicul s-ar fi adaptat perfect la timpurile actuale si ar mai fi inventat multe ghidusii pe la petreceri… Bunica insa…

Leave a Reply

