Pe langa casa omului…

balansoarFara nici un fel de indoiala, vara pe care o parcurgem acum este una atipica. Total atipica as putea spune. Nici macar nu stiu daca as putea sa o numesc vara. Pai este sfarsitul lunii iulie si e cald doar de doua-trei zile, cel putin aici in oraselul nostru moldav. Imi amintesc de o singura zi calda de vara din luna iunie si acum iata inca trei zile in iulie. Este clar ca s-a schimbat ceva in clima la nivel global. Poate ca august si septembrie vor fi mai calduroase, cel putin asa zic meteorologii, dar eu imi doresc sa fie cald vara, atunci cand ar trebui sa fie.

Sunt de asemenea doar cateva zile de cand am iesit afara in curte ca sa stau la o masa sub un cort la umbra. In alti ani in jurul datei de 1 mai se putea iesi din casa pentru o masa in curte, iar in iunie era deja o obisnuinta sa imi petrec afara multe ore din zi. Eu simt ca o cina cu familia in aer liber are un farmec deosebit.

Cortul pe care-l am trebuie inlocuit. Planificasem sa cumpar altul anul acesta si acum ma felicit ca nu am facut-o, pentru ca nu l-as fi folosit suficient de mult si investitia nu ar fi meritat. Deocamdata mai rezista cel pe care-l am acum. O sa vad la anul daca imi cumpar unul nou sau daca amenajez un foisor. Sau poate fac si una si alta. Am vizitat mai multe hipermarket-uri de profil la sectiunile de mobilier exterior ca sa vad ce ar mai fi interesant de cumparat. De fapt si masa cu scaunele pe care le am acum tot asa le-am vanat, cand a fost o oferta, ca sa mai “tai” ceva din costuri.

Am vazut ceva ce voi cumpara fara indoiala, si anume, un balansoar. Exista multe modele interesante cu forme si cu preturi variate. Si imi mai doresc ceva ce nu am reusit inca sa cumpar, un set de mobilier pentru balcon. Vazusem o masuta cu doua fotolii mici care ar sta perfect in balconul casei mele si unde cred ca obisnuita cafea ar avea un gust deosebit. Ca doar cafeaua nu e doar o banala bautura, e un adevarat ritual. Noi femeile stim cel mai bine ca o cafea bauta cu o cunostinta nu se bea oricum, ci se cere a fi “discutata”. Asta-i farmecul cafelei servita la o masuta mica si cocheta din balcon.

Pe vremea parintilor mei nu exista nici mobilier pentru gradina sau spatiile exterioare, nici mobilier pentru balcon. Ei au facut din fier sudat si vopsit niste mese care, nimic de zis, au fost destul de trainice si exista si acum, dar sub forma de cadru metalic. Partea de lemn s-a deteriorat de mult timp si s-ar putea reface. Dar tot o sa imi cumpar si niste mobilier nou, din bogata oferta care exista acum pe piata.

Si chiar daca nu stiu exact cand voi strange banii necesari, un fapt este cert, ca imi place sa colind uneori magazinele de profil si sa imi imaginez, cand vad ceva ce-mi place, cum ar sta obiectul respectiv la mine in curte, fie sub existentul cort vechi, fie sub viitorul foisor…

Leave a Reply

