Parul si culoarea potrivita

vopsire parO buna parte din viata mea de adult am fost vopsita roscat. Imi place culoarea rosu in general asa ca nu am ezitat sa ma fac roscata in tinerete. Am incercat chiar si brunet la  un moment dat. Un negru intens care contrasta insa puternic cu pielea alba a fetei si ma facea sa par mult mai alba, palida chiar, cu un aer bolnavicios. Dar cum pe atunci nu stiam mare lucru despre vopsirea parului in culori care sa ti se potriveasca ma vopseam asa cum mi-ar fi placut mie sa arat. Sau, ma rog, cum mi se parea mie ca mi-ar sta bine. Si ca sa fiu si mai analitica, cred ca ma vopseam in functie de toanele mele. Deh, ce femeie nu are toane. Iar toanele cred ca era in functie de moda, de ce culoare se purta mai mult in anul respectiv.

Niciodata insa nu am fost blonda. Nu ca as avea ceva cu blondele. Departe de mine acest gand. Insa chiar nu ma vedeam cu parul de culoarea soarelui. Recunosc ca m-a tentat, totusi si am incercat o usoara decolorare, folosind, din cate imi aduc aminte, o vopsea Londa, de nuanta blond inchis, care, bineinteles ca pe parul meu, nedecolorat inainte, nu a dus la vopsirea acestuia intr-un blond veritabil ci doar a deschis cam cum vreo doua numele nuanta naturala a parului. Un saten, sa ne intelegem. 🙂 

Asa ca devenisem la par de o culoare… un fel de… nici eu nu as sti sa o definesc. Ceva saten foarte deschis care nu avea parca nici o stralucire si care, de la razele de soare (tentativa de vopsire a avut loc vara) devenise si mai tern la culoare. Mie mi se parea ca imi sta bine insa… cumnata mea m-a trezit la realitate si mi-a spus cu toata sinceritatea ca nu “ma prinde” acea pseudo nuanta de blond/saten, ce o fi fost. Asa ca de atunti am taiat blondul de pe lista si m-am orientat, in alegerea mea catre o vopsea de par profesionala cat se poate mai apropiata de nuanta naturala a parului.

Sincera sa fiu, mi-ar fi placut sa nu mai folosesc deloc vopsea de par, sa il las asa, natural cum e el, la culoare insa… de cand am devenit mamica unele fire de par, din ce in ce mai multe, din pacate, au devenit albe ca neaua. Varsta si grijile de zi cu zi, noptile nedormite… stiti si voi cum e… Asa ca, desi cat am fost insarcinata si am alaptat nu am vopsit deloc parul, si isi revenise la culoarea lui naturala, firele albe de par m-au fortat sa reiau vopsirea acestuia. Am facut-o insa mai rar, si asa cum spuneam, doar in culori cat mai apropiate satenul natural. Adio negru ca abanosul sau rosu ca flacara. 🙂

Intre timp am mai si invatat unele lucruri despre cat de important este sa iti potrivesti nuanta parului cu cea a tenului sau a ochilor. Ca vopseaua aleasa trebuie sa fie in culori complementare acestora si nu sa cotrasteze cu ele. Citeam undeva ca pielea de culoare deschisa si ochii caprui “au nevoie” de o culoare la par deschisa, spre blond, castaniu deschis cu tonuri de auriu sau rosii sau blondurile bej. Am retinut aceste sfaturi insa ma gandesc ca daca asa a vrut Dumnezeu sa combine culoarea parului cu cea a tenului si a ochilor, nu o fi gresit asa ca… am decis sa imi pastrez, pe cat posibil nuanta naturala.

Voua in ce culori va place sa va vopsiti parul?

 

Leave a Reply

