In vizita la stomatologie

stomatologieDintii micutilor pui de om au un rol insemnat in povestile copilariei. Momentul aparitiei primului dintisor este asteptat cu mare nerabdare nu numai de parinti, ci si de bunici sau rude. Zilele premergatoare iesirii unui dinte insa se cer a fi cat mai repede uitate, prin starea pe care o traieste cel mic si pe care o transmite sub forma de nopti nedormite si oboseala si parintilor. Asta pentru ca pot sa apara stari febrile, dureri de burtica, irascibilitate si cate si mai cate, din cauza “noului venit” din gurita micutului. Mai apoi, odata cu primii ani de scoala vine si “Zana Maseluta” care vrea sa stranga toti dintisorii care cad de la copii si sa faca nu stiu ce cu ei. Mai pot sa apara si primele carii chiar la dintii de lapte si atunci se impune de urgenta o programare la stomatologie copii, pentru ca exista si pentru ei “doctorul de dinti”.

Chiar astazi m-am intalnit cu o verisoara care mi-a povestit cum si-a petrecut concediul la Sovata. Foarte frumoasa statiunea, dar un pic cam scumpa. Chiar si asa macar o data ar trebui sa mergeti acolo, cu toate ca va fi nevoie sa strangeti niste banuti mai din timp. Eu mi-am amintit ultima calatorie acolo care a coincis cu zilele cand baietelului meu tocmai ii mai iesea un dinte. Si daca la alti dinti nu a fost chiar asa de rau, exact in zilele acelea cand am vizitat Sovata, a avut o febra teribila, nu s-a simtit bien si nu a dormit noaptile. Ardea “ca para focului” cum se spune in popor si sufeream si noi odata cu el. Asa mi-a venit ideea acestui articol si m-am apucat sa ma documentez ca sa va pot spune si voua cate ceva.

In principiu un stomatolog pentru copii este un stomatolog obisnuit, numai ca acesta trebuie sa dea dovada de foarte multa intelegere si foarte multa rabdare. Eu am probleme cand trebuie sa-i tai unghiile baietelului meu, pentru ca nu sta o clipa locului. Nu stiu ce m-as face cu el la stomatolog. Eram o data la dentista mea, care este o femeie deosebit de atenta si pana sa-si faca efectul anestezia am vazut cum s-a purtat cu o fetita alintata si speriata, care avea o carie ce trebuia urgent tratata. I-a vorbit si i-a spus o poveste cu o maimutica ce avea probleme cu dintisorii, dupa care dintr-un dulap chiar a scos o maimutica de plus, pe care i-a dat-o fetitei in brate. A lucrat usor in gurita ei fara sa-i produca dureri inutile. La final insa, fetita nu a vrut cu nici un pret sa inapoieze maimutica, asa ca a plecat cu aceasta si cu mamica ei acasa, iar mai departe nu mai stiu ce s-a intamplat…

Voi ce intamplari simpatice stiti in urma vizitelor la stomatolog cu cei mici? 🙂

One thought on “In vizita la stomatologie

Leave a Reply

